Köszöntés

"Nézzünk áhítattal minden munkára,
mit emberi kéz végzett,
a legkisebbre is:
mert minden munkában
titokzatos zene,
a dolgos kezek muzsikája hallik."
(Fritz Wolke)

Tizenhét évesen varrtam magamnak az első táskát, de hosszú idő telt el azután, mire rájöttem, hogy mások éppen olyan szívesen hordják amit varrok, mint én.
Ma már fő tevékenységként varrok. Az általam készített dolgok amellett, hogy szépek, mindig valami funkciót töltenek be, hasznosak saját részre vagy ajándéknak. Főbb termékcsoportjaim: táskák, táskába való kiegészítők,szatyrok, könyvborítók, lakástextil: takarók, párnák, terítők, fali tárolók, alátétek.
2014-ben elhatároztam, hogy életem hátralévő részében nem akarok dolgozni! - mert aki a hobbijából él, az soha nem dolgozik.
Elérhetőségeim: ombolicu kukac gmail.com
tel: 06207722240

2012. szeptember 26., szerda

Farmertáska - mire jó a megunt, kinőtt farmer nadrág?

 
Igen! Pl. erre:) Úgy gondoltam lejárt a szezonja a nyárra varrt táskámnak, ami úgy tűnik nagyon jól vizsgázott. Egész nyáron hordtam, cipeltem benne, motor csomagtartba gyűrtem és egy feslés vagy egy szakadás sincs rajta, viszont már egy újra vágytam. Tegnap este megterveztem és meg is valósítottam a következő kedvencemet.
Elővettem a farmeros dobozt. (a különféle anyagaim, főleg színek szerint csoportosítva dobozokban vannak, a farmer kivétel, ők anyagukra való tekintettel laknak ott ahol.) Van benne legalább 8-10 innen-onnan kidobott farmer nadrág és ing. Kiválasztottam belőle 5 különböző színűt és egy kemény papírból vágott sablon segítségével mindegyikből 4 egyforma 11x11 cm-es négyzetet szabtam, majd elrendeztem őket az asztalon, szépen sorba, világos, sötétebb váltakozva. Arra is ügyeltem, hogy a szövésiránya is váltakozzon. Így egyik kocka vízszintesen, másik függőlegesen "csíkozott". A sorok első darabjának a hátulját sorszámoztam.
 
Előbb soronként egymáshoz varrtam őket, a varrásokat szétvasaltam, majd a sorokat is egymáshoz varrtam, ismét vasalás következett. A fenti képen az utolsó vasalás után így néz ki - lámpafénynél. (Az igazi színe a szabadban készült fotón látszik.)

Díszítésként - na meg, hogy a szétvasalás úgy maradjon sűrű cikk-cakk öltéssel varrtam végig vízszintesen is és függőlegesen is.
Közbélésnek flízt raktam, egész szélességében 4 részre osztott zsebet és egy kulcstartó pántot varrtam. A belső bélés szintén az újrahasznosítás jegyében:) egy kimustrált kék apró mintás párnahuzatból készült. A zsebet duplán hajtott anyagból szoktam varrni, ez esetben annyit változtattam rajta, hogy a két anyag közé is tettem egy vékony flízt és kukacolva letűztem. Reményeim szerint jobb tartása lesz tőle a táskának is és a belső zsebnek mindenképpen hasznára válik.
 

 
 
 
És íme az eredmény:




 
 
Megtetszett ez a kockás farmer, még egy utazót is varrok belőle, sőt továbbgondoltam, akár párnahuzatnak vagy takarónak is el tudnám képzelni, de az is lehet, hogy babzsákfotelre varrok belőle huzatot. A következő farmer táska - ennek a klónja Hajnié lesz!!!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése